Vårströg (för ungdomar boende i kommunen)

Bakdelen på en äldre, vinröd flakbil.

Favorit i repris! Äntligen var det dags för lite vårströg! Denna gången hoppas vi på sol.

Vi startar dagen med biltvätt i Edet Buss egna tvätthall. Sedan rullar vi in till den klassiska rondellen för att hämta upp de som inte varit med på tvätten.

Vi strögar runt i ett tåg för att visa upp alla bilar innan vi sedan ställer upp oss på parkeringen bakom Sannegårdens pizzeria för ett riktigt gôtt häng med tävlingar och härlig stämning.

Var med och skapa årets strög! Givetvis kan du även ta din moped och delta i tåget.

För ungdomar boende i Lilla Edets kommun.

Tider

Biltvätt kl. 17.00.
Upphämtning av kompisar vid rondellen kl. 18.00.
Strög kl. 18.00-18.30.
Uppställning bakom Sannegårdens pizzeria kl. 18.30-20.00 (cirka).

Anmälan

För att vara med på biltvätten krävs det att du anmäler dig, då det är begränsat antal platser. Annars är det bara att hänga på!

Anmäl dig via ungilillaedet på Instagram eller säg till en ungdomscoach.

Plats: Samling vid Edet Buss tvätthall i Göta.

Arrangör: Lilla Edets kommun, Ungdomsteamet Kosmos och Kulturenheten

Evenemanget är kostnadsfritt och ingen anmälan behövs, men du måste anmäla dig om du vill tvätta din bil.

• Spade i planteringsjord. Små gröna plantor och sommarljus i bilden.
  • Två gökar sitter i ett träd med knoppar på kvistarna. Blå himmel bakom.