Lilla Edets kommun - startsida

Enhetschef bemanningsenheten, Lilla Edets kommun

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.

I kommunen arbetar drygt 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra nästan 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.

Är du en person som tycker om utmaningar, samverkan och att bygga relationer? Då vill vi att du börjar jobba hos oss i Lilla Edet. Här tänker vi nytt och skall nu införa en bemanningsenhet där nuvarande administrativa enhet inkluderas.

Socialförvaltningen är en arbetsgivare med öppet klimat. Med växtkraft för förnyelse och förändring möter vi nya behov och krav från kommunens invånare och skapar tillsammans god service, stöd och vård inom verksamheterna; Vård och Omsorgsavdelningen, Funktionshinder Arbetsmarknadsavdelningen samt Individ- och Familjeomsorg.

Arbetsuppgifter

Bemanningsenhetens uppgift är att serva Vård och omsorg samt Funktionshinderavdelningen med kvalificerad arbetskraft när frånvaro uppstår. En gemensam bemanningsenhet innebär en ingång för sökande till vikarietäta verksamheter. Din uppgift som enhetschef för bemanningsenheten blir att se till att behoven möts på ett professionellt och verksamhetsnära sätt. Du ansvarar för att följa upp, analysera och anpassa verksamheten kontinuerligt. Som stöd används TimeCare Planering och TimeCare Pool.

Bemanningsenheten samarbetar och stödjer funktionshinder/vård och omsorgsavdelningens enhetschefer med administrativa tjänster som underlättar deras vardag.

Det är viktigt för oss att du skall trivas och känna dig trygg i din roll som chef och ledare samt i din arbetsgrupp. Vi kommer därför att ge dig en bra introduktion enligt vårt introduktionsprogram för nya chefer.

Kvalifikationer

Du som söker denna tjänst skall ha en högskoleutbildning inom området samt ha erfarenhet av att arbeta som chef. Önskvärt är kompetens från Personec och Multi access.

Som person bör du kunna hantera komplexa utmaningar, vara utåtriktad och strukturerad. Du inser betydelsen av att skapa goda relationer och att bygga nätverk såväl intern som externt, samtidigt som du arbetar självständigt.
Vi vill att ditt ledarskap kännetecknas utifrån trygghet, tydlighet och tillgänglighet.

Du skall ha förmågan att hantera olika situationer och fatta välgrundade beslut. Du förväntas även tydliggöra verksamhetens mål till dina medarbetare samt vilka resultat som önskas och vilka resurser som används.

Vi är en stor arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter kommunens invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss. Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas i dialog och i samverkan. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi har alla ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation.

Som anställd skall du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ge dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Hos oss erbjuds du:
• Friskvårdsbidrag
• Kompetensutveckling
• Mentorsprogram
• UL utbildning för samtliga chefer i kommunen
• Möjlighet till semesterväxling
• Möjlighet till löneväxling

Anställningsvilkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Erfarenhet: Erfarenhet krävs
Omfattning: Heltid. 100%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal platser: 1

Övrig information

För att vi på Lilla Edets kommun ska kunna leverera en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt där vi ser fram emot att få ta del av ditt personliga brev med bifogat CV.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem Visma Recruit, som du kommer åt direkt i annonsen genom att klicka på ansök.

Vill du veta mer om oss? Gå gärna in på lillaedet.se för att läsa mer om hur det är att arbeta inom vår kommun!

Ansökan

Ansök här  i samarbete med OffentligaJobb
Arbetsgivarens referensnummer:A888697
Sista ansökningsdag:2019-07-17

Kontaktpersoner

Camilla Karlsson
Verksamhetschef funktionshinderavdelningen
0520-65 96 79
camilla.karlsson2@lillaedet.se

Anna Gedda
Vision
visionavd315lillaedet@fv.vision.se

Pia Ahlberg
SSR
akademssrle@gmail.com

Senast uppdaterad: 2018-03-14
Sidansvarig: Julia Domby
Banner - tyck till om vår verksamhet (klicka här)
Lilla Edets kommun - länk till startsida
Besöksadress: Järnvägsgatan 12, Lilla Edet  Postadress: 463 80 Lilla Edet
E-post: kommunen@lillaedet.se  Telefon: 0520-65 95 00  Telefax: 0520-65 74 20
www.lillaedet.se är Lilla Edets kommuns offentliga webbplats.  |  Om webbplatsen »   Om cookies »