De söderVISA - Cornelis Vreeswijk tribute

Sex bandmedlemmar och grafik "De södervisa, Cornelisbandet"

Världens bästa Cornelisband spelar jazz, blues och visor baserat endast på Cornelis Vreeswijks material. Med över 29 år på de skandinaviska scenerna och över tusen spelningar i bagaget är DE söderVISA ett band som valt att spela det mesta och det bästa signerat Cornelis Vreeswijk.

Bandet har sedan starten ägnat sig åt att spela 2 procent ballader och 98 procent skitig jazz och blues. Även smekande visor och blodtörstig samba står på programmet under bandets både behagliga och välspelade framträdanden - allt som sagt signerat Cornelis Vreeswijk.

Bandet såg dagens ljus i september 1994 på Södermalm, Stockholm.

Biljetter

Pris/biljett 250 kr. Boka dina biljetter via billetto.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Plats: Kulturhuset Eden, Edetsalongen, Göteborgsvägen 61, Lilla Edet

Arrangör: Lilla Edets kommun

Evenemanget är avgiftsbelagt och anmälan/biljettköp krävs. Se evenemangsinformationen.

• Man med gitarr mot en bakgrund av stenblock. Han har solglasögon på sig.
  • Kollage med sex män med instrument. Svartvit bild.
  • Man med gitarr på en scen.