Informationskanaler

Lilla Edets kommun använder sig av flera informationskanaler för att nå ut till dig som invånare. Utöver webbplatsen lillaedet.se finns några av kommunens verksamheter finns representerade i sociala medier. I sociala medier kan vi mötas och föra en dialog på nätet. Följ oss så håller vi dig uppdaterad om vad som händer och vad som är på gång.

Webbplats

Lillaedet.se är kommunens officiella webbplats och vår viktigaste informationskanal. Här på webbplatsen ska du få svar på dina frågor som rör kommunen och kunna utföra många av dina ärenden via e-tjänster.

Sociala medier

Du kan kommunicera med kommunen via sociala medier. I första hand besvaras inlägg under kontorstid. Det kan därför dröja innan du får svar om du skickar något under kvällen eller helgen.

De flesta av våra kanaler i sociala medier är öppna och du kan gå in och läsa på våra sidor utan att ha ett eget konto. Vill du däremot göra inlägg och kommentera måste du vara inloggad. Vissa verksamheter, till exempel förskolor som riktar sig till vårdnadshavare, har ibland begränsade/privata kanaler.

Tänk på att aldrig skicka känslig information (personuppgifter m.m.) genom våra sociala medier. Vi rekommenderar att du skickar e-post, brev eller ringer oss istället.

Kommunens konton i sociala medier

Lilla Edets kommun har en officiell sida i yrkesnätverket LinkedIn. På Linkedin publicerar vi lediga jobb och karriärmöjligheter i kommunen.

Lilla Edets kommuns officiella sida på LinkedIn Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Appar

Med tjänsten ”Ett bättre Lilla Edet” kan du när som helst på dygnet göra en felanmälan eller uppmärksamma kommunen på möjliga förbättringsåtgärder i vår offentliga miljö.

Anmälan och synpunkter kan exempelvis röra:

• Trasiga gatlampor
  • Hål i gator och gångbanor
  • Nedfallna träd
  • Nedskräpning
  • Trasigt redskap på lekplats
  • Gatustädning, exempelvis trasigt glas på en cykelbana
  • Övergivna bilar och cyklar
  • Klotter
  • Önskemål om farthinder på kommunala gator
  • Skymmande sikt i gatukorsning
  • Vinterväghållning
  • Varningstecken på risk för skred

"Ett bättre Lilla Edet" finns tillgänglig som webbaserad tjänst samt som app till iOS- och Androidenheter.

Gör en felanmälan eller lämna ett önskemål via den webbaserade tjänsten. Länk till annan webbplats.

Ladda ned appen "Ett bättre Lilla Edet" för iOS. Länk till annan webbplats.

Ladda ned appen "Ett bättre Lilla Edet" för Android. Länk till annan webbplats.

Hjälpte innehållet på den här sidan dig?