Jubileumskonsert - Streaplers 65 år

Fem män tillsammans med grafik "Streaplers still going strong 65 years".

Lyssna till ett av Sveriges mest folkkära dansband som varit förband till Beatles och slagit alla tiders svensktoppsrekord - 65-årsjubilerande Streaplers!

Förbered dig på en svängig kväll med ett av Sverige främsta, mest populära och folkkära dansband. Det blir garanterat en kväll att minnas!

Streaplers åldras med värdighet. Tidigare i år vann bandet Manifestpriset för albumet "En bra plats i livet" och för samma platta blev de även nominerade till en Grammis. Den nya skivan "Streaplers 65 - Still going strong" är en suverän mix av ett helt nytt material och noggrant utvalda pärlor från 70-talet som har fått en ny kostym, men fortfarande behåller sin själ.

- Personligen tycker jag att detta är det bästa Streaplers har gjort på väldigt, väldigt länge. Vi har en härlig kemi i gruppen och det återspeglar sig i vår musik och vad vi levererar på scenen, säger Kjetil Granli.

Bandet har haft stora svensktoppsframgångar genom deras imponerande karriär, inte minst med låten "Till Min Kära" som år 1997 slog alla tiders svensktoppsrekord med hela 73 veckor på Svensktoppen.

Biljetter

Pris/biljett 250 kr. Boka dina biljetter via billetto.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Datum och tid:

Plats: Kulturhuset Eden, Edetsalongen, Göteborgsvägen 61, Lilla Edet

Arrangör: Lilla Edets kommun

Evenemanget är avgiftsbelagt och anmälan/biljettköp krävs. Se evenemangsinformationen.

Publicerad:

Senast publicerade evenemang

• Man med gitarr mot en bakgrund av stenblock. Han har solglasögon på sig.
  • Kollage med sex män med instrument. Svartvit bild.
  • Man med gitarr på en scen.